Чому вітчизняні аніматори не знімають мультфільми для українських малюків?

Опубліковано в 9:49 В Україні, Важливі, Новини, Цікаво та корисно    248

Як інформує сайт styler.rbc.ua нещодавно львівською анімаційною студією було створено розвиваючий мультфільм для дітей, що має назву «Dave and Ava» («Дейв та Ева»).

Ідея, сценарій, режисура, 3D-анімація, музика, озвучення і виконання пісень – все українського виробництва.

В мультфільм вкладали гроші виключно українські інвестори. Але варто відзначити, що він створювався для англомовної аудиторії. Тому мультфільм озвучений лише англійською мовою.

Цікавим є той факт, що лише за місяць «Dave and Ava» подивилися понад 15 мільйонів американських глядачів.

Звичайно, українцям варто пишатися величезним успіхом вітчизняних аніматорів, які визнані у світі, проте, дивним є той факт, що вони не знімають мультфільми для української аудиторії.

В Україні існує «Українська кіностудія анімаційних фільмів», більш відома як «Укранімафільм» (до 1990 – «ТО художньої мультиплікації студії «Київнаукфільм»).

«Київнаукфільм» була радянською кіностудією, створеною у 1941 році, що продукувала наукові (з 1941) та мультиплікаційні (з 1959 року) фільми.

У 1990-1992 роках «Київнаукфільм» перетворився на 2 компанії: «Укранімафільм» та «Національну кінематеку України».

Після розпаду СРСР у 1991 році правонаступником студії «Київнаукфільм» та її розлогої фільмо-бібліотеки нібито стала «Національна кінематека України», хоча фактично правами на анімаційні фільми студії «Київнаукфільм» керує створена у 1991 році «Укранімафільм». «Національна кінематека України» належить до виробників національних фільмів в Україні, затверджених постановою кабінету Міністрів України від 26 січня 2011 р. N 48[2].

З 2009 року студія знаходиться на межі банкрутства.

Як зазначають представники студії на своєму офіційному сайті: «Жах ситуації, в якій опинилась українська анімація, полягає у тотальному нерозумінні відповідними держслужбовцями специфіки «мальованого» кіно – більшість анімації є некомерційною, а мистецтво має підтримувати держава».

Ситуація почала мінятися лише 2012-го року, коли оновлене Державне агентство України з питань кіно перейшло на продюсерську систему і започаткувало конкурс проектів, де кожний міг отримати фінансування –  якщо зможе захистити свій проект на пітчингу перед Експертною комісією.

А ще важливішим став пункт нової системи фінансування, де вказано, що продюсер анімаційного фільму не мусить шукати 50% від вказаного бюджету, як продюсери повнометражних ігрових фільмів, бо анімація на 100% рівні покривається з бюджету Держкіно.

Чи нова система, що збільшила вимоги до якості сценарію і бекграунду продюсерів-режисерів, чи причина була в чомусь іншому, але вже перший мультик, зроблений 2013-го року за новими правилами, «Двісті перша» лялькаря Олега Педана, показав принципово інший рівень анімації. Його цілком можна зарахувати до низки кращих зразків студії «УкрАнімаФільм».

Сподіваємося, що невдовзі українські анімаційні фільми все ж будуть зніматися в Україні в більшій кількості, та отримають гідне визнання на Батьківщині.

Та на даний час можемо пригадати і передивитися мультфільми, що були створені в Україні, й на яких виросло не одне покоління дітей:

«Козаки» серії (1967-1995)

«Як козаки куліш варили» (1967)

«Як козаки у футбол грали» (1970)

«Як козаки наречених визволяли» (1973)

«Як козаки сіль купували» (1975)

«Як козаки олімпійцями стали» (1978)

«Як козаки мушкетерам допомагали» (1979)

«Як козаки інопланетян зустрічали» (1983)

«Як козаки на весіллі гуляли» (1984)

«Як козаки у хокей грали» (1995)

«Пригоди капітана Врунгеля» серії (1976-1977)

«Аліса в Країні чудес» (1981)

«Пригоди коваля Вакули» (1977)

«Як годували ведмежа» (1976)

«Якого рожна хочеться?» (1975)

«Музичні казки» (1976)

«Перша зима» (1978)

«Золоторогий олень» (1979)

«Як несли стіл»(1979)

«Жили-були матрьошки» (1981)

«Зустріч» (1984)

«Лікар Айболить» серії (1984-1985)

«Острів скарбів» (1986-1988)

«Три Паньки» (1989)

«Енеїда» (1990)

«Бабай» (2014)

Залишити відповідь