ОФІЦІЙНО: Про спадщину та її оформлення

Опубліковано в 17:34 Актуально, В Україні, Новини, У районі, Цікаво та корисно    889

Питання про спадщину та її оформлення рано чи пізно постає перед кожною людиною, тож пологівців інформує приватний нотаріус Юлія Носенко:

Вступ до права спадкування: з чого почати?

Перше, що необхідно зробити спадкоємцям, це, звичайно, звернутися до нотаріуса, який буде вести справу по оформленню спадкового майна протягом шести місяців після смерті спадкодавця, інакше не обійтися без позовних заяв до суду. Всі спадкоємці, які звернулися до нотаріальної контори, повинні будуть подати нотаріусу заяву про прийняття спадщини. Якщо серед спадкоємців є частково недієздатні, недієздатні або неповнолітні діти, заяву за них повинні написати опікуни або батьки. Справу про спадщину може бути відкрито тільки в одній нотаріальній конторі.

Документи для вступу в спадщину:

Крім заяви, необхідно буде надати нотаріусу цілий пакет документів, склад якого може кардинально мінятися в залежності від виду та обсягу спадкової маси, а також від виду спадкування. До базових документів можна віднести:

Свідоцтво про смерть заповідача (оригінал+копія) та довідку з останнього місця проживання спадкодавця;

Паспорт спадкоємця та ідентифікаційний код;

Правовстановлюючі документи на все успадковане майно. Мова йде про папери, які підтверджують, що власником спадкової маси справді був померлий (договори дарування, купівлі-продажу, передачі житла у власність і т.д.).

Документи для вступу в спадщину за законом і за заповітом дещо відмінні один від одного. Так, вступ в спадок по заповіту припускає наявність двох важливих паперів: самого заповіту (завіреного нотаріально) та довідки про те, що даний заповіт не змінювався і не було складено новий, (у разі його посвідчення у сільській раді). А ось спадкування за законом зобов’язує спадкоємців подати нотаріусу документи, що підтверджують спорідненість з заповідачем (свідоцтво про народження/усиновлення, про шлюб).

Платежі за оформлення спадщини

Дуже часто спадкоємці також запитують, про які додаткові послуги державного або приватного нотаріусів йдеться в розцінках послуг за оформлення спадщини. З цього приводу повідомляємо, що за користування єдиним і Державними реєстрами Міністерства юстиції України необхідно сплатити такі платежі:

– За проведення перевірки інформації про наявність або відсутність заведеної спадкової справи та виданих свідоцтв про право на спадщину з видачею виписки або інформаційної довідки за даними Спадкового реєстру – 51 грн (п. 3.4 наказу Міністерства юстиції України від 07.07.2011 №1810/5 «Про затвердження Положення про Спадковий реєстр»);

– За проведення перевірки інформації про наявність або відсутність посвідченого заповіту і спадкового договору з видачею виписки або інформаційної довідки за даними Спадкового реєстру – 51 грн (п. 3.4 наказу «Про затвердження Положення про Спадковий реєстр»);

– Плата за здійснення пошуку відомостей про зареєстровані речові права, їх обтяження на об’єкт нерухомого майна в Державному реєстрі прав на нерухоме майно (один пошук) – 60 грн (п. 1 наказу Міністерства юстиції України від 29.12.2012 №19945 «Про встановлення розміру плати за пошук нотаріусами  відомостей в державному реєстрі прав на нерухоме майно»);

– За формування до Спадкового реєстру реєстраційного запису про видачу свідоцтва про право на спадщину або його дубліката з видачею про це відповідного витягу (один запис) – 51 грн (п. 3.3 наказу Міністерства юстиції України від 07.07.2011 №1810 / 5 «Про затвердження положення про Спадковий реєстр »).

  • Плата за наданняпослуг у сферідержавноїреєстраціїречових прав на нерухомемайно та їхобтяжень.
  • а також плата за інформаційно-технічні послуги, правову експертизу поданих документів та витребування інших документів у відповідних організаціях стосовно спадкового майна. 

Таким чином, загальна сума платежів при оформленні спадкової справи або видачі свідоцтва про право на спадщину в кожному випадку різна в залежності від кількості документів, які оформляються в нотаріальній конторі.

Наостанок зазначимо приблизний алгоритм дій при оформленні спадщини для особи, яка є спадкоємцем:

  1. Звернення до нотаріальної контори за місцем проживання померлого для відкриття спадкової справи.
  2. Збір необхідних для відкриття спадкової справи документів:

1) паспорт та реєстраційний номер облікової картки платника податків;

2) свідоцтво про смерть спадкодавця (довідка судмедексперта про причину смерті спадкодавця;)

3) заповіт (якщо такий є);

4) документ, що підтверджує родинні стосунки з спадкодавцем, наприклад, свідоцтво про народження або свідоцтво про укладення шлюбу і т.д;

5) довідка про те, хто проживав з померлим на момент йогосмерті.

  1. Написання заяви про прийняття спадщини за законом або за заповітом.
  2. Отримання у нотаріуса виписки про відкриття спадкової справи.
  3. Після відкриття спадкової справи вже можна володіти і користуватися спадковим майном, але ще не можна їм розпоряджатися.
  4. Після закінчення шестимісячного терміну з дня смерті спадкодавця знову звертаєтеся до нотаріуса, який відкрив спадкову справу, і отримуєте Свідоцтво про право на спадщину.
  5. Реєстрація в Державному реєстрі речових прав.
  6. Розпорядження майном на свій розсуд.

Отримати більш детальну  інформацію (в тому числі як оформити будь-які договори, довіреності, заяви, заповіти і т.д) ви можете за адресою: м. Пологи, вул. Єдності (раніше Горького), буд. 24 (приміщення Міської ради), або за телефоном (06165) 5-06-11, e-mail: pn.nosenko.prno.zp@gmail.com

 

Залишити відповідь