Маркувати продукти в магазинах ПО-НОВОМУ!

Опубліковано в 14:50 В Україні, Важливі, Для бізнесменів та підприємців, Новини    371

Рада ухвалила новий закон про маркування продуктів. Документ зобов’яже виробників писати все, з чого зроблено продукт.

“Вимоги були прописані, але їх не дотримувалися фактично в 9 випадках з 10. Простіше кажучи – маркування не відповідало тому складу реальному, або не інформувало в повній мірі споживача. Наприклад, пишучи рослинний жир або суміш рослинних жирів мене дуже цікавило, які рослинні жири”, – розповідає професорка Київського національного торговельно-економічного університету експерт з якості продуктів Олена Сидоренко.

Новий закон про маркування змусить виробників збільшити шрифти на етикетках. Також він забороняє гратися з назвами. Масло має бути маслом. А все інше.

“Або спред, або маргарин, або жир рослинний. Але не маселко, не маслецо. В країнах Європейського союзу це не дозволяється і там дуже жорсткі штрафи”, – підкреслює Сидоренко.

Цей закон виписаний під європейські норми, а там за невідповідність карають жорстко. Олена каже, що і зараз законодавство досить чітко регламентує маркування. Проте штраф в тисячу гривень просто не може зупинити підприємство, де є мільйонні обороти.

“Якщо гідрогенізований соняшниковий – це небезпечно. Його вміст має бути менше 1 відсотка. Якщо це просто пальмова олія, кокосова, – це інша ситуація. Я маю вибирати”, – пояснює Сидоренко.

На печиві вказано спосiб обробки, але не вказано вид жиру. Новий закон змінить ці непрозорі правила гри, в якій завжди програють споживачі. А ще трагічніше – діти. Ба більше, нові правила змусять виділити виробників саме небезпечні компоненти – або жирним або ж просто більшим шрифтом.

Це дитяче шампанське, власне, його в основному вживають діти. І в його складі величезний набір ароматизаторів. Ароматизатор яблуко, ароматизатор виноград, ароматизатор абрикос. Але не вказано, який саме це ароматизатор.

“Якщо це ароматизатор, як у нас пишуть – ідентичний натуральному, такого не може бути. Відповідно до нового законодавства – натуральний – це саме натуральний, а ідентичний ні про що не каже”, – розповідає експерт.

Найбільша перемога цього закону саме в збільшенні грошової відповідальності виробника за брехню, приховування правди чи ж просто ігнорування прийнятих правил – від 37 тисяч гривень до 56. В деяких випадках ці санкції сягатимуть і сотні тисяч. Але найголовніше – увесь товар знімається з продажу на період виправлення. Тобто, втрати значні. Або грай за правилами – або займайся чимось іншим.

Залишити відповідь