ОФІЦІЙНО: коментар від РЕМу щодо захмарних показів в платіжках

Опубліковано в 12:02 Актуально, Важливі, Новини, У Пологах, У районі, Цікаво та корисно    1 591

Нещодавно ми писали про те, як пологівці скаржились на захмарні покази в серпневих платіжках за світло.

Захмарні суми та некоректні покази! Під Пологівським РЕМом вимагали пояснень

Всі спроби вийти на зв’язок з керівництвом РЕМу щодо роз’яснення ситуації були марними. Нам, журналістам, за офіційним коментарем порадили написати листа. І ось нарешті… Ми отримали відповідь.

Отож, на питання, чому абоненти отримали платіжки, в яких нараховані недійсні суми, та вказані невідповідні кіловати? Як вирішується ця ситуація? Що мають робити споживачі електроенергії, та що, зі свого боку, робить РЕМ, отримали коментар від керівника групи зі зв’язків з громадськістю Зореслави Цупренко.

Вона повідомила, що у відповідності до Закону України «Про ринок електричної енергії» з 01 січня 2019 року ПАТ «Запоріжжяобленерго» виконує функції Оператора системи розподілу на території Запорізької області. Розрахунки за електроенергію із побутовими споживачами (населенням) здійснює Постачальник універсальної послуги – на території Запорізької області – ТОВ «Запоріжжяелектропостачання», при цьому рахунки за спожиту електроенергію формуються на підставі показів приладів обліку електроенергії, які надає Оператор системи розподілу.

Згідно із Кодексом комерційного обліку електроенергії (далі – Кодекс) (п. 8.6.2), побутові споживачі зобов’язані щомісяця зчитувати покази своїх лічильників (якщо для них відсутня можливість дистанційного зчитування даних) та надавати їх Оператору системи розподілу (на території Запорізької області – ПАТ «Запоріжжяобленерго»).

Для формування рахунку використовуються дані на перше число календарного місяця – тобто, покази, передані протягом періоду, що починається за два календарні дні до кінця розрахункового місяця та закінчується на третій календарний день наступного розрахункового місяця (п. 8.6.3 Кодексу).

Зробити це можна одним з нижченаведених способів:

• через чат-боти Сhatbotzoe у системі обміну повідомленнями Facebook Messenger або OblenergoZpBot у системі обміну повідомленнями Telegram після реєстрації. Перевага цього способу полягає у тому, що всі передані через чат-бот покази зберігаються у чаті, і в будь-який момент споживач може перевірити, коли та які саме покази він передавав.

• телефоном, за допомогою голосового меню самообслуговування:
(061) 225-36-09
+38 (098) 168-01-01
+38 (050) 119-91-69
+38 (093) 170-23-35

• через сайт ПАТ «Запоріжжяобленерго», www.zoe.com.ua, за допомогою кнопки ПЕРЕДАТИ ПОКАЗИ (розташована у правому верхньому кутку стартової сторінки).

• зателефонувавши до колл-центру ПАТ «Запоріжжяобленерго», тел. 0-800-504-502.

• через особистий кабінет на сайті Постачальника універсальної послуги.

У разі неотримання до початку четвертого календарного дня місяця, що настає за розрахунковим, показів лічильника електричної енергії (якщо він не оснащений засобами дистанційної передачі даних), фактичний обсяг розподілу та споживання електричної енергії по споживачу за розрахунковий місяць визначається розрахунковим шляхом за значенням середньодобового обсягу споживання.

У переважній більшості випадків – близько 95% від загальної кількості – причиною неспівпадіння показів приладу обліку електроенергії, зазначених у рахунках за спожиту електроенергію, із реальними обсягами споживання, є несвоєчасна передача показів споживачем до ПАТ «Запоріжжяобленерго».

Серед інших причин – так званий людський фактор, тобто помилка, якої під час передачі показів приладу обліку електроенергії припустився сам споживач або ж співробітник ПАТ «Запоріжжяобленерго», який ці покази приймав (у разі, якщо покази було передано телефоном в режимі особистого спілкування із оператором).

Якщо споживач виявив, що покази, зазначені у рахунку, отриманому від Постачальника універсальної послуги, не співпадають із реальними, він може просто сплатити за електроенергію, спожиту протягом розрахункового місяця на підставі реальних показів свого електролічильника і за підсумками наступного місяця у встановлені законодавством терміни (протягом двох останніх днів розрахункового місяця та трьох перших днів наступного розрахункового місяця) надати до ПАТ «Запоріжжяобленерго» покази приладу обліку одним із вищезазначених способів. На підставі цих показів буде здійснений перерахунок загальної суми до сплати.

Він також може звернутися до району електромереж, який його обслуговує, через Viber, Telegram чи електронну пошту, або ж у письмовому вигляді із проханням здійснити перерахунок на підставі реальних показів приладу обліку. Обов’язково вказати номер особового рахунку, адресу, ПІБ, контактні дані для зворотного зв’язку, додати фото електролічильника із реальними показами.

Алла Гончар

Залишити відповідь