Розбитий товар не склеїти… А чи варто за нього платити?

Опубліковано в 16:30 Актуально, В Україні, Важливі, Новини    818

Грудень – прекрасний час вибору подарунків, коли в магазинах стає тісно від відвідувачів та різномастого товару: повні полиці милих дрібниць, які так і хочуть плигнуть потенційному покупцю в руки… А якщо річ «не дострибнула» і така прекрасна, але крихка осипала своїми уламками підлогу? Що робити: платити чи не платити – питання на яке відповідає Закон  

Вимагайте скласти акт …

Як правило, працівники магазину (адміністрація або охорона) відразу починають вимагати сплатити гроші за зіпсований товар. Але важливо відзначити, що Закон України «Про захист прав споживачів» в таких ситуаціях однозначно захищає покупця (споживача).

Відповідно до ст. 668 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення або пошкодження товару переходить до покупця з моменту передачі йому товару. Тобто, коли продукція не передана покупцеві, ризик пошкодження лежить на власнику (магазині), а тому покупець не повинен платити гроші за розбитий (зіпсований) товар, оскільки він ще не набув його.

Якщо ж адміністрація (охорона) магазину наполягає на своєму, вимагайте скласти акт про заподіяння шкоди і надати факти, які, на думку адміністрації магазину, доводять вашу провину. Слід підкреслити, що вина покупця, а також те, чи повинен він платити за такий товар, може встановити тільки суд. Тобто покупець повинен пам’ятати – нічого на місці не оплачується, на місці тільки фіксується.

… або викликайте поліцію

Якщо адміністрація магазину відмовляється складати будь-які акти і продовжує вимагати виплатити гроші, покупець повинен пам’ятати, що відповідно до ч. 2 ст. 17 ч. 2 Закону України «Про захист прав споживачів» забороняється примушувати споживача купувати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту. Однак споживачеві необхідно довести, що він розбив (зіпсував) товар випадково. І в цьому може допомогти запис з камери відеоспостереження.

У разі, коли адміністрація (охорона) магазину переходить до більш рішучих дій і взагалі не випускає покупця з приміщення, продовжує змушувати платити за розбитий або пошкоджений товар і відмовляється складати акт, покупець повинен викликати поліцію.

Бажаємо вам тільки вдалих покупок та святкового настрою!

Залишити відповідь