В інклюзивних класах змінили норми. Що нового

Опубліковано в 10:08 Актуально, В Україні, Важливі, Новини    516
1 січня 2022 року наберуть чинності нові правила про кількість дітей з особливими освітніми потребами в одному класі.

Відповідне рішення прийняв Кабінет Міністрів України.

Так, якщо раніше діяло обмеження про не більше трьох учнів, то з нового року чисельність буде варіюватися в залежності від необхідного для дитини рівня підтримки. Визначати даний рівень будуть інформаційно-ресурсні центри, до яких за відповідним висновком звертаються перед вступом до школи.

Всього рівнів підтримки буде п’ять.

Перший рівень стосується учнів, що мають одиничні прояви, які вимагають значних змін програми. Другий – труднощі легкого ступеня прояву, коли вводиться додаткова підтримка і асистент вчителя. Третій – труднощі помірного ступеня, де крім асистента вчителя також може надаватися асистент самій дитині. Четвертий і п’ятий, відповідно – труднощі важкої і дуже важкого ступеня прояву, коли передбачені адаптації змісту навчання, дизайну приміщень тощо.

За новими правилами, дітей з ООП в одному класі має бути:

  • не більше одного учня, який вимагає четвертого або п’ятого рівня підтримки;
  • не більше двох учнів, які потребують третього рівня підтримки;
  • не більше трьох учнів, які потребують другого рівня підтримки;
  • учні, які потребують першому рівні підтримки, розподіляються між класами без урахування кількості таких осіб.

У той же час загальна кількість дітей в інклюзивну класі може бути такою ж, як і в звичайному – не більше 30.

Перед впровадженням Нуш дійсно були присутні норми, коли кількість дітей в інклюзивну класі обмежувалася 20-ю. Однак в деяких випадках це ставало причиною дискримінації та відмови в прийнятті дитини з ООП.

Зараз же головний акцент робиться на матеріальному оснащенні та допомоги асистентів.

  • Так, окремо в новій постанові Кабміну нагадують, що органи державної влади, органи місцевого самоврядування та навчальними закладами створюють для учнів умови для отримання освіти на рівні з іншими шляхом:
  • належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного, методичного забезпечення навчальних закладів;
  • підвезення учнів до навчального закладу і назад;
  • забезпечення доступності території навчальних закладів;
  • забезпечення необхідними допоміжними засобами для навчання, що дозволяють оволодіти освітню програму;
  • облаштування та обладнання ресурсної кімнати і бібліотеку;
  • залучення фахівців для надання корекційно-розвивальних і психолого-педагогічних послуг відповідно до потреб учнів;
  • забезпечення доступу учнів до Інтернету, а також при необхідності до термінального та спеціального допоміжного обладнання.

Залишити відповідь